Za firme koje teže rastu, razumijevanje i upravljanje finansijama ključno je za uspjeh. Dobar računovođa će pomoći Vašoj kompaniji, ne samo knjiženjem svakakodnevnih poslovnih promjena nego i dugoročnim poslovnim planiranjem. Osim toga, zakonska je obaveza…
Porez na imovinu, porez na dohodak, i ostali porezi. Ne propustite rokove!
Vlasnik ste imovine koju iznajmljujete? Ili pak imate vikendicu ili apartman za odmor? Ne zaboravite platiti porez! U nastavku teksta više o ovoj, ali i o drugim vrstama poreza. Koje prijave i kada, je potrebno…
Likvidnost u doba korone (u 8 koraka)
Šta je to likvidnost? Likvidnost predstavlja sposobnost kompanije da na vrijeme izmiri svoje kratkoročne obaveze. To znači da će likvidna kompanija imati dovoljno novčanih sredstava na računu ili pak brzo unovčive tekuće imovine kojom će…
Šta je posao računovođe?
Ponekad nije sasvim jasno za koje poslove unutar kompanije su zaduženi određeni odjeli u kompaniji. Često se u posao računovođe odnosno računovodstvenog odjela ili angažovane računovodstvene agencije svrstavaju zadaci koji ne spadaju u njihove opise…
Razlike između knjigovođe, računovođe i voditelja finansija
Kada bi neko pitao da se navedu razlike između knjigovođe, računovođe i voditelja finansija, mnogi od onih koji nisu direktno involvirani bi se zamislili. Iako dijele iste zajedničke ciljeve, oni podržavaju Vaše poslovanje u različitim…
Bilans stanja za neekonomiste
Bilans stanja za neekonomiste nije uvijek najjasnije područje. Iako pruža mnoštvo korisnih informacija te nam daje uvid u zdravlje kompanije, obzirom na kompleksnost, ovaj izvještaj se na žalost rijetko koristi od strane menadžera i vlasnika…
Ko je obveznik poreza na dobit?
Porez na dobit je, kao što i sam naziv kaže, porez kojeg privredna društva plaćaju na ostvarenu dobit, odnosno na razliku prihoda i rashoda. To je relativno mlad oblik poreza koji se primjenjuje u zadnjih…
Godišnji finansijski izvještaji. Ko je dužan sačiniti i predati ih?
Godišnji finansijski izvještaji u FBiH predstavljaju finansijske izvještaje koji se predaju do kraja februara tekuće godine, a za prethodnu godinu. Obzirom da nam se bliži rok za izradu istih, dobar je trenutak da se podsjetimo…
Šta kada imamo inventurne razlike?
Ranije smo pisali o obavezama i načinu sprovođenja inventure, a u nastavku Vam donosimo više informacija o tome, šta kada imamo inventurne razlike. Inventurne razlike predstavljaju razliku stvarnog, popisanog stanja u odnosu na knjigovodstveno. Rezultati…
Inventura. Kako i kada vršimo istu?
Inventura cjelokupne imovine i obaveza je obavezna za sva pravna lica i poduzetnike na kraju jedne poslovne godine. Popis sredstava i obaveza se vrši na početku poslovanja, kao i najmanje jednom godišnje sa stanjem na…